20 września, 2024

wzoryikolory.pl

kolory życia codziennego

Na postojach zamiast taksówek będą parkować wszystkie pojazdy

Na postojach zamiast taksówek będą parkować wszystkie pojazdy

Dokonujemy korekty długości poszczególnych postojów, które są związane ze zmianami w organizacji ruchu np. z powodu konieczności wydłużenia linii przystankowej, korekty pasów postojowych, poprawy widoczności przy przejściach dla pieszych lub na wniosek mieszkańców – przyznaje Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Postój taxi pusty, więc będzie zlikwidowany Branża taksówkarska zmienia się. Taksówki stale są teraz w ruchu, rzadko stoją w miejscach do tego wyznaczonych, dlatego samorządy inaczej wykorzystują tę przestrzeń. W Bydgoszczyczęść miejsc postojowych dla taksówek drogowcy przekształcą w miejsca parkingowe dla mieszkańców. Zmiany były konsultowane z korporacjami taksówkarskimi.

„Skrócimy lub zlikwidujemy ponad 90 miejsc postojowych dla pojazdów taxi. Na terenie Bydgoszczy, podobnie jak w innych miastach, muszą być zachowane miejsca postojowe do przewozu osób. Postoje taxi, których mamy w mieście ok. 60, zajmują zazwyczaj od 3 do nawet 7 miejsc postojowych. W sumie więc w całym mieście mamy ponad 360 miejsc postojowych dla taksówek – wylicza bydgoski ratusz.”

Mieszkańcy Białegostoku chcą przywrócenia nocnej komunikacji miejskiej. Projekt w tej sprawie został złożony do budżetu obywatelskiego – poinformowało Radio Białystok. Urzędnicy przyznają, że w ostatnim czasie coraz więcej osób zgłasza, że wiele postojów taxi jest nieużywana i stoi pusta. To efekty zmian w branży taksówkarskiej, w której większość taksówek zamawiana jest poprzez aplikacje.

Pracownicy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ostatnio kontrolowali wybrane postoje taxi. Okazało się, że na kilku miejscowych postojach często parkowała tylko jedna taksówka albo wszystkie miejsca były puste i to przez cały dzień. Dlatego drogowcy z Bydgoszczy zdecydowali się na zmiany. Zmiana przeznaczenia postoju dla taksówek na wniosek mieszkańców? Na podobne rozwiązania decydują się drogowcy z innych miast.

Tylko w Śródmieściu Warszawy wyznaczonych jest 43 postojów taksówek. W pozostałych dzielnicach zwykle od kilku do kilkunastu, choć np. na Pradze Południe jest ich 25. – Trudno jakoś głębiej skomentować ich wykorzystanie, bo tego specjalnie nie śledzimy, ale rzeczywiście zdarza się, pamiętam taki przypadek z zeszłego roku, gdy mieszkańcy zwracają się do nas o zmianę słabo wykorzystywanego postoju w zwykłą zatokę parkingową – mówi Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.

Wspomina, że dotyczyło to postoju w jednej z peryferyjnych dzielnic. – I tak się właśnie spodziewam, że gdyby były słabo wykorzystywane, bardzo szybko pojawiłyby się wnioski lokalnych środowisk, żeby wykorzystać je po prostu do ogólnodostępnego postoju – mówi stołeczny urzędnik.

Władze Warszawy zapowiadają więcej kontroli policji finansowanych z miejskiego budżetu. W ten sposób stołeczny ratusz chce uporządkować sytuację na rynku przewozu osób. Wg danych Gdańskiego Zarząd Dróg i Zieleni (GZDiZ) na terenie całego miasta jest około 130 postojów taxi.

„Dokonujemy korekty długości poszczególnych postojów, które są związane ze zmianami w organizacji ruchu, np. z powodu konieczności wydłużenia liniiprzystankowej, korekty pasów postojowych, poprawy widoczności przy przejściach dla pieszych lub na wniosek mieszkańców – przyznaje Patryk Rosiński, rzecznik GZDiZ. Dodaje, żegdańscy drogowcy nie planują likwidacji ani ograniczania miejsc postoju taxi w ujęciu globalnych zmian w tym zakresie w mieście. – Obecnie zmiany, jakie mogą się pojawić wynikać będą z bieżących prac nad organizacją ruchu, wynikającą z konkretnej sytuacji w danej lokalizacji – mówi urzędnik z Gdańska.

Z kolei w ścisłym centrum Krakowa wyznaczonych jest dziewięć miejsc, gdzie mogą zatrzymywać się taksówki. – Mają one różną pojemność. Najczęściej na drogach wewnętrznych wyznaczane są na ilość 3-5 pojazdów – przekazało nam biuro prasowe Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Urzędnicy podkreślają, że postoje są wykorzystywane przy czym zaznaczyć np. należy, że oba na Placu Szczepańskim (centrum miasta) szczególnie w godzinach wieczornych i nocnych mają pełne napełnienia praktycznie codziennie. – A na drogach wewnętrznych liczba postój jest raczej stała i nie planowane są nowe postoje – mówią urzędnicy z Krakowa.