Na postojach zamiast taksówek będą parkować wszystkie pojazdy
Dokonujemy korekty długości poszczególnych postojów, które są związane ze zmianami w organizacji ruchu np. z powodu konieczności wydłużenia linii przystankowej, korekty pasów postojowych, poprawy widoczności przy przejściach dla pieszych lub na wniosek mieszkańców – przyznaje Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Postój taxi pusty, więc będzie zlikwidowany Branża taksówkarska zmienia się. Taksówki stale są teraz w ruchu, rzadko stoją w miejscach do tego wyznaczonych, dlatego samorządy inaczej wykorzystują tę przestrzeń. W Bydgoszczyczęść miejsc postojowych dla taksówek drogowcy przekształcą w miejsca parkingowe dla mieszkańców. Zmiany były konsultowane z korporacjami taksówkarskimi.
„Skrócimy lub zlikwidujemy ponad 90 miejsc postojowych dla pojazdów taxi. Na terenie Bydgoszczy, podobnie jak w innych miastach, muszą być zachowane miejsca postojowe do przewozu osób. Postoje taxi, których mamy w mieście ok. 60, zajmują zazwyczaj od 3 do nawet 7 miejsc postojowych. W sumie więc w całym mieście mamy ponad 360 miejsc postojowych dla taksówek – wylicza bydgoski ratusz.”
Mieszkańcy Białegostoku chcą przywrócenia nocnej komunikacji miejskiej. Projekt w tej sprawie został złożony do budżetu obywatelskiego – poinformowało Radio Białystok. Urzędnicy przyznają, że w ostatnim czasie coraz więcej osób zgłasza, że wiele postojów taxi jest nieużywana i stoi pusta. To efekty zmian w branży taksówkarskiej, w której większość taksówek zamawiana jest poprzez aplikacje.
Pracownicy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ostatnio kontrolowali wybrane postoje taxi. Okazało się, że na kilku miejscowych postojach często parkowała tylko jedna taksówka albo wszystkie miejsca były puste i to przez cały dzień. Dlatego drogowcy z Bydgoszczy zdecydowali się na zmiany. Zmiana przeznaczenia postoju dla taksówek na wniosek mieszkańców? Na podobne rozwiązania decydują się drogowcy z innych miast.
Tylko w Śródmieściu Warszawy wyznaczonych jest 43 postojów taksówek. W pozostałych dzielnicach zwykle od kilku do kilkunastu, choć np. na Pradze Południe jest ich 25. – Trudno jakoś głębiej skomentować ich wykorzystanie, bo tego specjalnie nie śledzimy, ale rzeczywiście zdarza się, pamiętam taki przypadek z zeszłego roku, gdy mieszkańcy zwracają się do nas o zmianę słabo wykorzystywanego postoju w zwykłą zatokę parkingową – mówi Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.
Wspomina, że dotyczyło to postoju w jednej z peryferyjnych dzielnic. – I tak się właśnie spodziewam, że gdyby były słabo wykorzystywane, bardzo szybko pojawiłyby się wnioski lokalnych środowisk, żeby wykorzystać je po prostu do ogólnodostępnego postoju – mówi stołeczny urzędnik.
Władze Warszawy zapowiadają więcej kontroli policji finansowanych z miejskiego budżetu. W ten sposób stołeczny ratusz chce uporządkować sytuację na rynku przewozu osób. Wg danych Gdańskiego Zarząd Dróg i Zieleni (GZDiZ) na terenie całego miasta jest około 130 postojów taxi.
„Dokonujemy korekty długości poszczególnych postojów, które są związane ze zmianami w organizacji ruchu, np. z powodu konieczności wydłużenia liniiprzystankowej, korekty pasów postojowych, poprawy widoczności przy przejściach dla pieszych lub na wniosek mieszkańców – przyznaje Patryk Rosiński, rzecznik GZDiZ. Dodaje, żegdańscy drogowcy nie planują likwidacji ani ograniczania miejsc postoju taxi w ujęciu globalnych zmian w tym zakresie w mieście. – Obecnie zmiany, jakie mogą się pojawić wynikać będą z bieżących prac nad organizacją ruchu, wynikającą z konkretnej sytuacji w danej lokalizacji – mówi urzędnik z Gdańska.
Z kolei w ścisłym centrum Krakowa wyznaczonych jest dziewięć miejsc, gdzie mogą zatrzymywać się taksówki. – Mają one różną pojemność. Najczęściej na drogach wewnętrznych wyznaczane są na ilość 3-5 pojazdów – przekazało nam biuro prasowe Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Urzędnicy podkreślają, że postoje są wykorzystywane przy czym zaznaczyć np. należy, że oba na Placu Szczepańskim (centrum miasta) szczególnie w godzinach wieczornych i nocnych mają pełne napełnienia praktycznie codziennie. – A na drogach wewnętrznych liczba postój jest raczej stała i nie planowane są nowe postoje – mówią urzędnicy z Krakowa.